• Hidrolik Sistemler Kılavuz Raylar Piston Kabin Karkası Kumanda Panosu Yağ Tankı
• Hidrolik Asansörler kabinin piston yardımı ile hareket ettirilmesi prensibine dayanır.
• Yağ tankı, piston, kumanda panosu ve kabin 4 temel malzemelerdir.
• Ülkemizde en sık kullanılan tahrik oranı 2:1 dir(şekildeki sistem).
• Üst katta makine dairesine ihtiyaç yoktur. İstenilen kata makine dairesi oluşturulabilir.
• 30 Ton’a kadar kaldırma kapasitesi vardır.
• Bir çok parça yağın içinde çalıştığından aşınma ve yıpranma tahrik kasnaklı sistemlere göre daha azdır.
• 2:1 tahrik gibi halat kullanıla durumlarda, halatın görevi sürtünme yardımı ile yükü kaldırmak olmadığından kasnak ve halatlarda aşınma olmaz.
• Elektrik tahrik kasnaklılardan bir diğer farkı, motor sadece yukarı çıkışta çalışır, inişte çalışmaz.
• Karşı ağırlık kullanılmaz.
• En üstte makine dairesi zorunluluğu olmadığından özellikle üst kat dublex olan binalarda gürültü olmadığından tercih sebebidir.
• Tüm yükler kuyu dibinde olduğundan binanın statik dengesi yönünden avantaj sağlar.
• Elektrik kesintisinde ilave sisteme gerek kalmadan otomatik kurtarma yapar.
• Sessiz çalışırlar.
• Frekans kontrol konforuna sahiptir.
• 20 metre seyir mesafesine kadar sorunsuz çalışırlar.
• Dışarıdan yapılan asansör sistemlerinde kullanılacak en emniyetli sistemdir.Ancak tüm bunların yanında 2 temel dezavantajı şunlardır;
• Sık çalışmaya uygun sistemler değildir.
•Asansör kabin hızı diğer sistemlere göre düşüktür.